środa, 25 lutego 2015

Walentynkowy/Miłosny TAG Książkowy

Źródło: [KLIK]

TAG ten został stworzony przez Anitkę z Book Rewievs, którą serdecznie pozdrawiam.
Ja natomiast robię go dzięki Gerd Marvowi, który otagował wszystkich, którzy przetrwają jego niekonwencjonalny filmik, trwający trzydzieści trzy minuty!
Ale przejdźmy do rzeczy... Po głowie chodzi mi "Miłość rośnie wokół nas", a spojrzenie niespokojnie wędruje do biblioteczki, w której książki przestają się mieścić - zaczynamy!

1. Ulubiona historia miłosna?


Trudno mi wybrać ulubioną.
Zdecydowałam się jednak na historię Savannah i Johna.
Wydaje mi się, że za powód tego można uznać świadomość wielu możliwości interpretacji tej historii. Dla niektórych będzie to kolejna, taka sama opowieść Sparksa o miłości. Jednak dla mnie jest to przepiękna historia o wytrwałości, wierności i pokonywaniu różnic, bo przecież bohaterowie pochodzą z innych światów. 





2. Największe książkowe ciacho?

Bezwzględnie i bez chwili zawahania powiem: Jace.
Ten nocny łowca o złotych włosach i złotych oczach, nieprzeciętnie umięśnionym ciele i pięknych Znakach Nocnych Łowców naznaczających je (tak, lubię dziary), od ponad roku króluje na mojej liście najprzystojniejszych facetów wszech czasów.
Mogłabym tu ewentualnie dodać Kaladina - ale nie mam jeszcze prawa o nim mówić, bo nie skończyłam "Drogi królów".




3. Ulubiona książkowa para?


Od początku kibicowałam Charliemu i Sam, choć w efekcie nie wiem czy do końca można ich nazwać "parą".
Ale w powieści został zastosowany zabieg, który ja bardzo lubię, czyli miłość wywodząca się z przyjaźni.
PS Książka porusza ważne tematy takie jak akceptacja, homoseksualizm czy molestowanie - bardzo ją polecam, daje wiele do myślenia.




4. Para, która działa Tobie na nerwy?


Edward i Bella.
Taaa... bardzo się cieszę, że nadeszły czasy, kiedy można spokojnie powiedzieć, że ta książka mi się nie podobała, nawet w czasach swojej wielkiej świetności - a wtedy ją czytałam.
Edwarda jeszcze przeżyję.
Ale jeśli jeszcze raz natknę się na bohaterkę typu Belli to się potnę.
I jakim cudem akurat na nią padł wybór wilkołaka i wampira?
Miłość chyba rzeczywiście jest ślepa. Dosłowenie



5. Klasyka romansu - ulubiona książka?


Niestety tu muszę trochę oszukać, bo klasyki romansu na moim koncie jest wybitnie mało, bo dopiero teraz zaczynam ją czytać.
Uznajmy więc, że fragment przeczytany w tramwaju + ekranizację można uznać za jakąkolwiek znajomość książki, więc w tym pytaniu wybieram "Dumę i uprzedzenie".
Mogę jeszcze wspomnieć o "Katedrze Marii Panny w Paryżu" V. Hugo, ale niestety książka absolutnie nie przypadła mi do gustu, natomiast jej adaptacje już tak: zwłaszcza spektakl z udziałem Garou.



6.  Najsmutniejsza historia miłosna, którą kiedykolwiek przeczytałaś?


Tu będzie odrobinę niekonwencjonalnie.
Znów jestem w moim kuchennym rynsztunku, by bronić się przed gradem zwolenników Peety, ale ja zawsze byłam TEAM GALE.
I chyba w żadnej książce, żadne zdanie nie wyrwało mi serca tak bardzo jak: "
- Wiedziałem, że mnie pocałujesz.
- Niby skąd? – Sama tego nie wiedziałam.
- Bo cierpię – wzdycha. – To jedyny sposób na przyciągnięcie twojej uwagi.
(...)
 – Bez obaw, Katniss, przejdzie mi. "



7. Najlepszy książkowy pocałunek?




Chodzi mi o ten pierwszy, jeśli chodzi o ścisłość.
Nic dodać, nic ująć.







8. Najlepsza miłosna ekranizacja?




No błagam: Hugh Grant i Colin Firth w jednym filmie...
Czy do szczęścia potrzeba czegoś więcej?
Poza tym to taka piękna, taka normalna historia o miłości.
Muszę się w końcu za nią zabrać.





9. Ulubiony autor piszący miłosne historie?

NICHOLAS SPARKS
Dziękuję, dobranoc.

10. Najgorszy romans wszech czasów?


Dwa "związki" z tej części: Cersei i Jamie Lannister oraz
Sansa Stark i Joffrey Baratheon.
Jeden obrzydliwy do szpiku kości...
W drugim bohaterka nie pozostawiająca czytelnikowi nadziei, że kiedyś nabierze wyrazu i chłopak, którego chce się udusić za każdym razem, gdy jego imię pojawia się na kartach powieści.
Ach, ta miłość...




11. "Duma i uprzedzenia" - jaka piosenka kojarzy się Tobie z tą książką?


12. Ostatni romans/historia miłosna, przy której się wzruszyłaś?





"Zostań, jeśli kochasz" Gayle Forman







13. Czerwień - kolor miłości. Ulubiona książka z czerwoną okładką?




"W pierścieniu ognia" Suzanne Collins
Choć z całej trylogii tę część lubię najmniej - poza jedną sceną.
Kiedy to po chłoście Gale leży w domu Katniss, a ona przy nim czuwa.
Coś pięknego!






14. Ulubiona historia miłosna z dzieciństwa?

Odpowiedzi są trzy, a obrazków nie będzie - bardzo mi przykro.
1. Śpiąca królewna i Książę Filip
2. Piękna i Bestia
3. Winx (moje pokolenie się tym jarało. Karteczki!) paring Flora i Helia.

15. Jesteś rozważna czy romantyczna?

Romantyczna. A przez to moje postrzeganie świata sprawia, że jest piękniejszy.

Tyle! Dotarliście do końca!
Taguję każdego, kto prowadzi jakiegokolwiek bloga, a czyta ten post.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz